Dag 12: ontdekken van Kaapse schiereiland

14 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Om 6u wekker gezet. Gelukkig voelde ik mij deze morgen al stukken beter!!! Toch wel wat gehoord van het opzetten van de markt. Wss beide zo moe dat het nog meeviel.
Om 7u ontbijten. Gelukkig waren ook stipt daar want het is hier zooooo druk. Niet normaal. Tot buiten aanschuiven voor een plaatsje te bemachtigen. De vergelijking met in België was niet ver weg... Druk, ongeduldig,...
Zeer uitgebreid en lekker ontbijt!

Om 8u15 vertrekken we met de bus naar camp bay. Hier hebben we een prachtige foto kunnen maken van de Tafelberg en het strand. Daarna met de bus nog een half uurtje naar de haven in Hout  Bay. Daar kwam onze boot aan om 9u30. Hier gingen we met de boot tot aan het eiland waar er allemaal zeehonden liggen, Robbeneiland. Zoveel zeehonden hebben we nog nooit gezien. Zwemmen in de zee, liggen op rotsen, ... Het tochtje was niet alles. Het was een heel woelige zee dus de kotszakjes lagen bij iedereen klaar. Een avontuurlijke toch zei de gids. Hij ging niet mee en als we terug waren wisten we waarom :-)

Om 11u verder richt Kaap de Goede hoop en cape point. Dit zijn echt de topattracties van Kaapstad. Echt bussen vol met toeristen en dan voornamelijk chinezen. We hebben deze dag genoeg chinezen gezien voor een tijdje :-)

De typische groepsfoto bij kaap de goede hoop hebben we ook genomen. Daar staan altijd groepen aan te schuiven vertelden de gids ons. Het uitzicht bij cape point is prachtig. Eerst wat klimmen tot aan het hoogte punt en dan genieten. De foto's spreken voor zich. Ook lopen er bavianen rond. Een zat bij ons ma op haar broek. Gelukkig kwam de chauffeur er toen aan om ons ma te bevrijden. Zo een vieze beesten.... bah.

Het weer zat ons vandaag echt wel mee. Telkens we aan onze stops kwamen scheen de zon. Wel frisjes maar mooie uitzichten. De weergoden stonden aan onze kant vandaag.

Tegen 14u hebben we pas kunnen lunchen in een lekker seafood restaurant. Een heerlijke schotel met 2 gegeten. Echt heel lekker. Als laatste voor vandaag hebben we de pinguïns bezocht. Ze zitten op een stukje strand, heel natuurlijk. Duizenden zitten daar. 25 jaar geleden hebben ze zich daar gevestigd. Heel mooi om zien. Ze krijgen geen speciaal eten maar moeten zelf zien te overleven.

Vandaag was Tafelberg ook niet bereikbaar. Deze morgen wel maar in de namiddag te veel wind en gesloten. Duimen voor morgen, dat is toch wel het hoogtepunt van Kaapstad.

Om 17u waren we in het hotel. Eerst in de sauna geweest om een beetje teo,spannen. Daarna de valiezen gepakt. We komen toch met meer kilo's naar huis... zoveel mooie dingen gekocht als herinneringen.

Om half 8 zijn we voor de laatste keer allemaal samen gaan eten. Heel lekker buffet. Voor de eerste keer had ik deee reis een dessertje met heel veel smaak opgegeten. Een heerlijk fruittaartje met koekjesdeeg, zoooo lekker. We hebben ook nog voor onze fantastische gids Johan en de chauffeur Paul een gedichtje opgezegd. Ze waren zichtbaar ontroerd en wij ook.

Om 22u licht uit en bed in. Tot morgen Kaapstad voor de laatste dag.

1. Stein Voet:
    14 april 2017
    Wij zijn vandaag de oudste dochter gaan bezoeken. Ze heeft de twee weken overleefd. Jullie kunnen zo'n avonturen in de toekomst dus gerust nog eens maken .

Binnenkort spreken we af om jullie avonturen te horen eh. Goeie terugreis!!
  2. Martha:
    14 april 2017
    belkom terug ingeel dekintjes telen afnog 2keerslaapen zei ella dezemorgen goede vlugt naargeel totzondag