Dag 13 & dag 14: terug richting Geel

14 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag om 6u15 wakker. Er was natuurlijk weer de markt die wed opgezet. Vroege vogels zoals wij vinden dat ok. Hopelijk kunnen we straks in het vliegtuig nog wat slapen. Onze vlucht vertrekt om 18u05 in Kaapstad.

Eerst hebben we onze valiezen gemaakt, want straks is het echt richting Geel. 2 weken zijn toch wel voorbij gevlogen. Ook al hebben we iedereen kei hard gemist. Door al de indrukken en prachtige uitzichten hebben we er gelukkig niet te hard aan moeten denken en hebben we ook kunnen genieten.

Om 7u nog een heerlijk ontbijt gehad. Vandaag maandag is het terug zelf ontbijtje maken. Morgenvroeg zitten we nog in het vliegtuig voor het ontbijt. Daarna zijn we met de gids een wandeling gaan maken in Kaapstad. Hij heeft ons de eerste slavenmarkt laten zien, het parlement, een prachtig parkje. Heel leuk om daar te wandelen en het was stralend weer. Zalig om zo naar huis te kunnen vertrekken. Ondtussen had de gids ook nog contact opgenomen met de Tafelberg.... maar teveel wind en veel te gevaarlijk bovenop de berg. Heel de dag gesloten. Super jammer. Maar onze chauffeur is wel tot 350m oude berg gereden waar de kabeliften vertrekken. Vandaar kon je ook een beetje wandelen en was er een prachtig uitzicht op de Tafelberg.

De gids vertelde dat er hier meer mensen sterven door de Tafelberg op te gaan dan dat ze door dieren gedoofd worden. Daar schrokken we toch wel van.

Daarna zijn we verder gereden naar het dorpje Stellenbosch. Een klein Afrikaans dorpje. Heel gezellig. Daar hebben we een terrasje gedaan en wat winkels bezocht.

Om 11u30 vertrokken we verder richting Paarl, jaja waar Kathleen Aerts van K3 woont. We zijn daar de wijngaarden gaan bezoeken. Eerst zeurden we in de bus want weer wijnproeven, maar eens we daar waren.... waaaaaaw.... wat een uitzicht.... kan het nog mooier??? Dat was genieten. Ik ben de chocoladefabriek gaan bezoeken en ons mama is gaan wijnproeven. Toch geen betere chocolade dan de Belgische. Voor onze va hebben we wel een stukje meegenomen om te proeven. Hopelijk niet gesmolten tegen dat we in Geel zijn.

Tegen 13u vertrokken we naar het taalmonument. De gids zei omdat eerst te bezoeken en daarna te lunchen. Maar als we aankwamen aan het monument was er een kei leuke verrassing van de blauwe vogel. Voor idereen een heerlijke picknick met het zicht op de bergen en de wijngaarden van Paarl. Machtig!!! Is niet op foto's vast te leggen maar nemen we mee in al onze mooie herinneringen van dit land.

Om 14u20 stappen we toch nog naar het monument dat is opgericht ter ere van de Afrikaanse taal. De taal is een samenvloeiing van verschillende talen. We hebben er nog een groepsfoto getrokken en dan richting luchthaven. Daar hebben we met de nodige tranen afscheid genomen van de gids en de chauffeur. Zij zitten voor altijd in ons hart, samen met dit fantastisch mooie land!!! Hopelijk hebben we ooit de kans om terug te komen....

We nemen heel veel mooie herinneringen mee naar huis, prachtige foto's gemaakt om nog te kunnen nagenieten... ook veel afgezien met de lange busreiziger, maar uiteindelijk was het zeker de moeite waard.

Willen we terugkomen? Zeker en vast maar dan op ons eigen tempo. We hebben hier 14 dagen aan 200 per uur geleefd, zoveel prikkels gehad, zoveel moois mogen ontdekken... Prachtig. Een fijne groep, een prachtige gids en chauffeur.

Nu richting Dubai en daarna verder naar Zaventem!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anke Sterckx:
    15 april 2017
    Heel mooie foto's. Wat een ervaring voor jullie! Kom maar gauw terug want hier staan al vier kleine armpjes open om jullie te verwelkomen ;)
  2. Martha:
    15 april 2017
    jade kintjes zulen wad bleij zeijn wei ook hoor tot straks