Dag 6: ontdekken van Pretoria en richting port Elizabeth

8 april 2017 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Vandaag konden we eindelijk eens een beetje uitslapen. 6u liep de Wekker af. Opstaan met een prachtig uitzicht, waaaaw! Na een goede douche was de lange busrit van gisteren al wat vergeten:-) Op naar een nieuwe mooie dag. Om half 7 naar het ontbijt... Dat was nog niet open. Te vroeg... Maar gelukkig wilden ze het buffet toch al openen, zo lief.

Na een goed ontbijtje toch nog even in onze zebra lodge kunnen wandelen. Zo mooi daar. Jammer dat we om 9u al weer moesten vertrekken!

Eerste stop was bij de kleine "berghuizen" naast ons verblijf. Heel lang geleden leefden daar mensen in de minihuisjes en nu wordt het een museum.

Daarna verder met de bus naar het Uniegebouw en daar staat ook Mandela. Zoveel Afrikanen die met hem op de foto wilden. Hij was idd een zeer graag gezien persoon. Tegenover de president van nu, waar er gisteren op die plaats nog een zeer grote protestactie was. Bijna konden we dit mooie plaatsje niet bezoeken. Gelukkig vandaag wel.

Als laatste stop voor we naar de luchthaven van Johannesburg gaan is het voortrekkersmonument. Een heel mooi gebouw van jaren oud. Wij hebben ook even moeten. Googlen aangezien onze gids oud is, met de nodige vergeetachtigheid :-)
Prachtige locatie, goede combinatie tussen cultuur en natuur. Een aanrader!!!

Om 12u15 hop de bus in en om 13u hebben we kunnen inchecken. Tijdens het wachten een heerlijke muffin gegeten. Dit is een specialiteit van hier. Op allerlei verschillende manieren wordt het hier gemaakt. Super lekker!!! En dat voor maar €2,5. Heeeeel erg groot!!!

Om 16u zijn we opgestegen, sandwich gekregen in de lucht en om 17u30 geland in Port Elizabeth. Na onze bagage opgehaald te hebben met de bus richting onze singa lodge. Na een aperitiefje, inchecken, douchen en een lekker diner.

Ondertussen was er ook in de lodge een andere gids aangekomen. Onze oude, vergeetachtige gids mag ons niet meet vergezellen tijdens onze reis met als eindbestemming Kaapstad. Ons mama en ik beide een mail gestuurd naar de blauwe vogel met de nodige commentaren, opmerkingen.... Ze zijn wel degelijk in actie geschoten, heel knap van hen. Dus nu afwachten wat het gaat worden.

1. Christel:
    9 april 2017
    Amai leuk om jullie reisverhalen te lezen !
    Geniet er nog van.
    Wij vertrekken sebiet richting Kreta !
    Nog een fijne vakantie.