Dag 10: Mosselbaai en jeepsafari

12 april 2017 - Mosselbaai, Zuid-Afrika

Deze morgen om 6u30 opgestaan. Prachtig ontwaken met zo een uitzicht. Extra genieten want in Geel zal het wat anders zijn ;-)

Wel opgestaan met maagpijn, al dat lekker eten begint duidelijk zijn tol te eisen. Gelukkig was er in de Mosselbaai een apteek (apotheker) die goede pilletjes gegeven heeft.

Om half 8 nog eerst een lekker ontbijt: smoothie, zelfgebakken brood, zelfgemaakte confituren, .... Het moet maar niet zo lekker zijn.

Om 9u vertrekken we met de bus richting Mosselbaai. 45 min later arriveren we en mogen we een uurtje genieten van de mooie plaats. Wandelen op het strand, met de voetjes in het water, mosselen zoeken, beetje winkelen,....

Daarna rijden we verder richting het karveelmuseum. Hier staat de eerste postbus of postschoen van zuid-Afrika. Ook zien we er een replica van een eerste Portugese schip dat rond de Kaap vaarde.

Daarna tot 14u om te lunchen. De groep en de gids koos voor een seafood restaurant. Ons mama en ik trokken naar de jachthaven van de mosselbaai. Met een prachtig uitzicht op zee hebben we geluncht. Toast, vis, salade.... Het weer is wel duidelijk aan het veranderen. Vandaag mistig en veel wind.

Om 14u vertrekken we naar onze Garden Route Game lodge. Prachtige lodge waar we een uurtje later aankomen. Magnifiek. Mooi gelegen!

Om 16u start onze jeepsafari. We zoeken de big 5. Wat in het Kruger park niet helemaal lukte, hopelijk vandaag wel. Het gebied is 2000 km groot terwijl Kruger park 17000 km was. Nu moeten we toch wel minstens een leeuw vinden?

Ook hier weer genieten met volle teugen. Wel heel erg koud in de jeep. We weten waarvoor we afzien. Olifanten, leeuwen, buffels, neushoorns, nijlpaarden, giraffen, steenbokken, zebra's, ... prachtig!

Na 2u spotten in de jeep gaan we nog even naar het reptielenpark met slangen. Speciale beleving. De foto's spreken voor zich.

Om 19u volgt het diner. Een overheerlijk buffet. Het beste tot nu toe. Zeer verzorgd en voor ieder wat wils. Ons ma proeft struisvolgel. Zacht vlees en heerlijk. Ik pas toch maar.

Om 20u30 uitgeteld ons bed in. Heel moe maar voldaan. Morgen nog heel,wat km rijden, 300. Richting Kaapstad. Afhankelijk van het weer wordt het al dan niet de Tafelberg. Afwachten.

En.... niemand een secretaris vogel gespot. De fles wijn blijft bij de gids! :-)

1. Christel:
    15 april 2017
    Mooie reisverhalen.
    Nu richting Geel. Ws moe maar voldaan.