Dag7: richting Tsitsikamma

9 april 2017 - Tsitsikamma, Zuid-Afrika

Vandaag om 6u30 liep de wekker af in onze Singa lodge. Eindelijk eens wat langer kunnen slapen. Na een goede douche valiezen pakken en ontbijten. Duidelijk dat ze hier in Zuid-Afrika geen uitgebreid ontbijt kennen, al zeker geen pistolets of sandwiches. Enkel geroosterd brood. Wanneer je meer dan 2 eet wordt dat toch wel als raar gezien... En wij ontbijten nog zo graag. Ook altijd maar 1 keuze van confituur bijvoorbeeld. Lust je je niet, pech!

Eerst richting het strand gereden met de bus. Daar hebben we 1,5u de tijd gekregen om rond te wandelen. Langs de dijk en met de voetjes in het water. Leuk om zo de dag te starten!

Daarna met de bus naar een grasplein gereden. Stonden mooie bomen, enkele spreuken van Mandela op borden, een monument ter zijn nagedachtenis. Heel knap.

Om te lunchen zijn we gestopt in een restaurant "oude Martha". Daar mocht de foto natuurlijk niet ontbreken! Heerlijk gegeten: toast, friet ons mama een slaatje kip en gedronken. Alles samen €11. Kan het nog goedkoper? Super lekker!!!

Tijdens het wachten op de lunch gestopt in een Elvis museum. Leuk om het te bezoeken!

Na het lekkere eten richting Tsitsikamma nationaal park. Prachtig daar!!! Wandelen tussen de natuur, over hangbruggen... Kan het nog mooier? Volgens onze gids wel!!! Genieten vandaag. Zonder woorden.

Na een wandeling van 2u doorheen het park zijn we richting onze Tsitsikamma liefde gereden. Fijn om eens eindelijk wat vroeger aan te komen! Heel mooi. He diner s avonds was lekker. 5 gangenmenu. Weer zoveel gegeten. Ik dacht "MMM lekker pesto sausje ziet dat eruit".... Maar geen pesto!!! Pure pepers dus ik neem een hap en zoooo pikant!!! Vreselijk!!! Gelukkig was er spinazie met melk. Melk helpt tegen pikant dus daar veel van gegeten!!! S avonds en s nachts wel heel erg veel geregend. Met de nodige donder en bliksem. Echt heel goed slapen was er niet bij :-)