Dag 9: Tuinroute verder volgen en Oudtshoorn ontdekken

11 april 2017 - Swartberge, Zuid-Afrika

Heel goed geslapen... Om 6u30 worden we al wakker zonder Wekker. Wat een prachtig uitzicht s morgens vanuit de kamer. Echt tussen de zwarte bergen van Oudtshoorn.

Eerst zijn we onze buren, de echte struisvogels een goedemorgen gaan wensen. Daarna wat genieten van de prachtige natuur! Om 8 u was het tijd om te ontbijten. Hier wel heerlijk zwart brood. Mmmmm, zoooo lekker!!! Ook voor het eerst verse smoothie. Kan het nog beter? Na een stevig ontbijt, klaar voor een nieuwe dag! Om 10u15 vertrokken richting de Struisvogelkwekerij. Eerst wat uitleg van de leuke gids. Weetje: 1 ei van de struisvogel= 24 kippeneieren. Als je een cholesterol bom wil is een struisvogelei een optie. Verder kregen we kusjes en knuffels. Heel erg leuk! Een struisvogelei weegt ongeveer 1 kg! We hebben er ook op mogen staan en dat lukte goed! Een zeer leuke uitstap. Daarna verder richting de grotten. Eerst lunchen daar en dan ook effectief binnen kijken. Een super gids die echt alles wist en super vertelde. Het is in de grotten altijd 19 graden, dus niet zoals bij ons. Daarna richting Swartberg pas. Met een busje de bergen in. Zwarte bergen! Helemaal tot bovenaan. Zoooo prachtig!!! Onbeschrijfelijk. Na een paar keer uitstappen voor mooie foto's te nemen mochten we ook een stukje wandelen! Waaaaaw! Een aanrader voor iedereen. Na een 2 uurtjes in de bergen waren de terug beneden. Gaan eten in het komische gat. Eerst genoten van de maansopgang en daarna een fantastisch diner. Bedankt blauwe vogel voor de onvergetelijke dag!!! Ook onze super gids.

Onze opdracht voor morgen van de gids: de persoon die als eerste een secretaris vogel kan spotten en fotograferen krijgt een fles wijn. Wie wint?

1. Adrienne:
    11 april 2017
    Waauw super leuke foto's. Geniet er maar van dames.
  2. Stein Voet:
    14 april 2017
    Gaan eten in 'het komisch gat'.....dat is zoals wij gaan eten in den Heimerik