Dag 11: Onze strandvakantie kan beginnen.

25 juli 2013 - Pattaya, Thailand

De nachttrein... Onvergetelijk? Dat is mooi omschreven. Gistrenavond zijn we met de trein vertrokken om half 5 in Chiang Mai. Deze morgen om 8u zijn we in Bangkok aangekomen. De tijd is snel voorbij gegaan. Echt een ervaring rijker.

Slapen in de trein was wel speciaal. Op de foto's is te zien hoe onze zitplaats omgetoverd werd tot een slaapplaats. Ons mama beneden, ik vanboven. Heel stilletjes blijven liggen was de boodschap. Af en toe zijn we wel wakker geschud wanneer de trein bruusk moest stoppen... Om 22u al ons bedje in gegaan en om half 6 waren we al wakker. De nachttrein viel veel beter mee dan onze gids in het begin vertelde. Ook de toiletten waren al bij al heel proper. Elk uur werden ze gepoetst. Iedereen die twijfelt over de nachttrein in Thailand.... Zeker doen!

De zonsopgang hebben we in de trein gezien... Heel mooi. Een speciale ervaring! Gelukkig kunnen we nu in Pattaya uitrusten. Heel mooi hotel, mooi zwembad en een heel mooi uitzicht!

Na onze aankomst in het station van Bangkok werden we met een busje naar ons hotel in Pattaya (3 uur rijden van Bangkok) gebracht. Na een stop van een 15 min bij de Mc Donalds, om toch iets als ontbijt te nemen, kwamen we rond 11u aan in ons hotel. Tijdens de 3 uur in de bus hebben we allemaal zeker een uur geslapen. Ons avontuur met de trein zat nog in ons lijf, dus een kort dutje was aangenaam.

Na het uitpakken van onze koffers (Voor het eerst in 15 dagen pakken we echt onze koffers uit!) hebben we een strandwandeling naar de stad gedaan. Wat is dat hier? Thailand en sekstoerisme hoor je vaak, maar dat het hier zo expliciet is. Toch ff bekomen van de indrukken. Allemaal mannen die op zoek zijn naar een Thaise schone voor een nachtje of langer. De ene bar na de andere, kamers te huur à volonte.... En het was nog maar namiddag. Wat wordt dat vanavond?

In het stadje hebben we ook nog lekker gegeten aan de haven. Rijst met verse vis. Een heerlijk restaurantje met zicht op zee. Prachtig!

Na onze lunch zijn we terug naar het hotel gegaan via de straatjes in de stad. We hebben toch nog even gezwommen in het zwembad. Leuk om te zwemmen met een prachtig uitzicht van Pattaya.

Het buffet in het hotel was lekker. Keuze uit koud en warm. Ook varkensvlees met champignonsaus, mmm. Ook verschillende taarten als dessert konden we kiezen.

Daarna zijn we de stad ingegaan. Hetgeen we vanmiddag zagen, was nog maar het begin. De Thaise vrouwen staan als trossen onder palmbomen op straat, zitten in cafés,... Allemaal om een man te versieren en te plezieren. Pppffff... Het gaat ons verstand ver te boven. Degoutant om te kijken. We hebben nog iets gedronken in de beruchte Walking street, maar wat we daar gezien hebben,  is niet te beschrijven. Zelf komen kijken is de boodschap.

We hebben nog een klein uurtje terug naar ons hotel gewandeld en daarna heerlijk geslapen!

1. Stein:
    26 juli 2013
    Nu hebben jullie me toch wel benieuwd gemaakt zenne! :-)