Dag 4: wandel safari Kruger park en ontspanning.

6 april 2017 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Om 5u werd er op onze tent "geklopt". Eerst dachten we dat het een of ander beest was maar uiteindelijk bleek het iemand van de lodge te zijn. We werden gewekt voor onze vroege wandel safari.

Na een nachtje slapen "tussen" de dieren of zo leek het toch, want de dierengeluiden waren toch wel erg aanwezig.

Ons ontbijt konden we pas nemen na de ochtend safari dus na een tasje koffie of thee vertrokken we met de open jeep. Lange broek, camouflage t shirt, verrekijker,... klaar om te vertrekken.

Een toch van 1,5u door de bossen van het Kruger park. 2 gewapende rangers gingen mee met de groep ( 8 personen) zodat we zeker veilig waren. Het idee om effectief tussen de gevaarlijke dieren te lopen was er best wel aanwezig. We voelende. Ons juist " onze va" die elke dag nog door de Geelse bossen gaat om zijn dieren te zoeken en te jagen.

Heel stilletjes achter elkaar wandelen, niet praten en kijken. Waar zijn de dieren? Na een uur stappen nog geen enkel dier te zien, enkel een vogeltje zien vliegen. Toch bleven we alert. Wel heel veel kaka van alle dieren. We hebben dan ook een hele uitleg gekregen wie waar, wanneer en waarom kaka doet. Ieder dier heeft toch blijkbaar zijn eigen reden en manier -:)

Stappen, stappen en nog eens stappen. Ondertussen de zon heel erg warm en zweten... maar tegen het einde van de rit .... geen dieren kunnen zien vandaag. Heel erg jammer. Bad Luck zei de gids. Inderdaad dat is zo. Niemand weet wanneer en waar de dieren zitten en zich verplaatsen. Maar allen al de ervaring en dan zeker het idee om op die manier in het kruger park te wandelen is uniek.

Na de safari hebben we een ontbijt gekregen. Dat was lekker. Zeker na een lange wandeling smaakte het goed.

Daarna hebben we ons gesetteld aan het zwembad. Vandaag ons eerste echte rustdagje. Niets doen. Enkel relaxen. Boekje lezen, muziek beluisteren, genieten het uitzicht,....

Om 13u kregen we nog een klein snackje om te eten. Frietjes, toast en tortilla met spinazie. Gisterenavond vroegen we of het mogelijk was om s middags iets klein te eten. Dat was niet mogelijk want er was standaard een uitgebreide lunch voorzien voor €10 pp.  Vermits we niet graag 2 keer per dag graag warm eten hebben we toch dat proberen uit te leggen. Niet simpel, want wie wil nu liever iets klein dan uitgebreid lunchen? Vreemde Belgen hoorden we de Afrikaanse mensen denken. Gelukkig met wat overleg met de manager opgelost.

Daarna graag terug wat in de zon. Genieten en uitrusten.

1. Marina:
    6 april 2017
    Wij zijn nu poep ( afrikaans voor kak) specialisten